Michèle Hamers: South-America Travelblog

Ola mes Amigos

Jajaja, vandaagis het dan eindelijk zover. Na een reis van ongeveer 24 uur ben ik aangekomen in Lima, Peru. Maar ik zal even vanaf het begin beginnen. Gisteren (12 januari) hebben mijn ouders en een goede vriend van mij me weggebracht naar Schiphol. Na 10 minuten op de luchthaven was ik mijn paspoort al kwijt. Hoe ik dat voor elkaar gekregen heb weet ik echt niet. De afstand tussen het pakken van mijn paspoort uit mijn tas en het ding vervolgens verliezen was ongeveer 20 meter. Heel handig. Gelukkig waren sommige mensen oplettender dan ik dus werd mijn naam door de intercom geroepen met het verzoek naar de informatiebalie te gaan. Mijn 1 minute of fame op Schiphol. Het bleek dus dat iemand mijn paspoort netjes had afgegeven en dat ik het bij de marechaussee kon ophalen. Daar kreeg ik even een standje dat ik toch echt beter moet opletten. Ja meneer dat beloof ik u bij deze plechtig.

Na wat rondgehangen te hebben op Schiphol was het tijd om afscheid te nemen. Nooit leuk en ik ben ook absoluut niet goed in dat soort dingen. Dikke knuffels en kussen, stoer je tranen proberen binnen te houden, je kent dat wel. Nog een keer diep adem halen en dan door de beveiliging. Ik netjes mijn tas en alles op de band gezet, duurde het in totaal 15 minuten ofzo voordat mijn tas er aan de andere kant weer uitkwam. Vervolgens kwam er een mevrouw naar me toe met het verzoek of ik mijn tas open wilde maken. Een voor een werden echt al mijn spullen eruit gehaald. Volgens de dame had ik teveel losse spullen in mijn tas waardoor het een grote blur was op de scan. Dus alles weer apart er doorheen en toen maar weer inpakken.

Zoals jullie wel weten ben ik niet echt een grote fan van in het vliegtuig zitten. Maar omdat ik heb besloten low budget te gaan reizen heb ik maar een vlucht gekozen waar ik maar liefst 3x in en uit het vliegtuig moet, dus 4x opstijgen en landen!!! Even kort mijn route: Schiphol - Frankfurt - Santo Domingo - Panama - Lima. De eerste vlucht was een kleine ramp. Mega veel turbulentie. Ik weet niet of iemand die beelden op het journaal had gezien toen de vliegtuigen op Schiphol probeerde te landen met die enorme wind. Nou, ik zat in zo´n vliegtuig. Dus ging het niet alleen een beetje op en neer maar ook van links naar rechts. Heerlijk. Gelukkig waren de andere vluchten vrij rustig en ik heb het zelfs voor elkaar gekregen om tussen Panama en Lima wat te eten. Het was trouwens wel even spannend met het overstappen bij Frankfurt. Ik dacht dat ik alle tijd had, dat was dus niet het geval. Dus moest ik van de ene kant van het vliegveld volle sprint naar de andere kant. Helemaal bezweet door de douane, ieek. Maarja ik had het in ieder geval gehaald.

En ja als je eenmaal in het vliegtuig zit dan heeft het weinig zin om je nog druk te maken. Dus muziekje op, kussentje om mijn nek (broer en vriendin daarvoor dank!) en zoveel mogelijk slaap proberen te pakken. Dit lukte aardig waardoor ik me nu niet helemaal verschrikkelijk voel. Op het vliegveld in Lima was het heel fijn dat er een kerel stond met het bordje met mijn naam erop. Als je namelijk uit dat vliegtuig stapt komt er gelijk een horde mensen op je af die allemaal iets van je willen. Dus vriendelijk iedereen vertellen dat je al een taxi hebt en dat je dus echt geen lift nodig hebt.

En ja nu zit ik hier dus. Net even naar de supermarkt geweest, dus helemaal goed. Dadelijk beetje lezen over Lima enzo. Ben hier trouwens prima ontvangen. Naja, dit was het dan weer even. Foto´s enzo komen vanzelf net zoals de andere verhalen. Wilde alleen even laten weten dat ik heelhuids ben aangekomen...

Knuffel en dat soort dingen

Michèle

ps. het is hier trouwens 30 graden, dus korte broek en shirtje...nice

Reacties

Reacties

Je favo neef

Hee lieverd. Ben blij te horen dat je er veilig gekomen bent wel frustrerend die 30graden daar hier is het verdorie min 5 vannacht wat zal jij afzien. Keep blogging keep smiling and keep enjoying( schrijf ik dat goed????). Dikke kus.

Linda

Hey! .
Klinkt helemaal goed; al stress op Schiphol ;) Ben benieuwd wat je dan de rest van je reis nog mee gaat maken!
Cheers

annie hamers

hartstikke leuk voor je ben benieuwd naar het volgende bericht ga j goed

Eline Lauret

Ha Michèle,
Dat was een mooi begin van jouw reis ;-). Denk maar zo: een slechte generale levert een prachtige première op. M.a.w. jouw paspoort zul je nu niet snel meer vergeten. Heb vooral veel plezier!
Ik zie uit naar jouw foto's! Groetjes,
Eline

Wie denk jij dan.....DUH

eens even kijken wat ik HIEROP moet zeggen... ooh jah iets met ,heey weet zeker dat het allemaal goed gaat komen... en na 12 min... hahahaaha. ik weet zeker dat je een hele goede tijd zult hebben. Geniet ervan!! en blijf bloggen!!

marian hamers

hallo michelle
wat een begin dat kan alleen maar beter gaan
geniet van je tijd

ik blijf je volgen .

Frank

He Dropje! Gefeliciteerd met je one minute of fame op Schiphol;)! Een goed begin is het halve werk zullen we maar zeggen... En dan ook nog je zorgvuldig ingepakte tas opnieuw in moeten pakken... Tja, dit soort dingen horen er een beetje bij als je gaat reizen. Toch fijn dat je heelhuids bent aangekomen! Geniet er van...

Knuffel en dat soort ding ;)!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!